-
MenuTerug
-
MENU
-
Capilene Air Hoody - Black
Capilene Air Crew - Micro Green KOOPJE
Retro Pile Jacket - El Cap Khaki 2
W Better Sweater Jacket - Pelican
Micro Puff Hoody - Black
W Capilene MW Crew-Black
Capilene Midweight Crew - Black2
W Micro Puff Hoody - Classic Navy
Torrentshell 3L Jacket - Black
W Torrentshell 3L Jacket - Black
R2 TechFace Jacket - Smolder Blue KOOPJE
Micro Puff Hoody - Smolder Blue
W Micro Puff Hoody - Feather Grey
Torrentshell 3L Pant Reg. - Black
W Torrentshell 3L Pant Reg. - Black
Nano Puff Jacket - Black
Micro Puff Hoody - Fire
W Retro Pile Hoody - Pelican
R1 Air Crew - Black
R1 TechFace Hoody - Black
Point Peak Trail Pant Reg - Black
Better Sweater Jacket - Nickel
R1 TechFace Hoody - Hot Ember
Lijst van producten op merk PATAGONIA
Patagonia is opgericht door Yvon Chouinard wiens carrière in de buitensportwereld begon met het maken van slaghaken. In 1965 richtte hij samen met Tom Frost het merk Chouinard equipment op, voor verscheidene jaren hét merk voor klimmateriaal. In de jaren zeventig werd er dan stapsgewijs kleding aan de collectie toegevoegd en na verloop van tijd is Patagonia hier dan uit voortgegroeid.
1% voor de planeet
Sinds 1985 zegt Patagonia 1% van zijn omzet toe aan het behoud en herstel van de natuurlijke omgeving. In 2002 gingen ze nog een stap verder: de oprichter van Patagonia, Yvon Chouinard, en Craig Mathews, eigenaar van Blue Ribbon Flies, richtten samen een non-profitorganisatie op om andere bedrijven aan te moedigen hetzelfde te doen. Kort gezegd is ‘1% for the Planet’ een alliantie van bedrijven die de noodzaak inzien om de natuurlijke omgeving te beschermen. Ze zijn bezorgd over de sociale en milieueffecten van de industrie.
Milieuvriendelijke productie
Een deel van de winst afstaan voor natuurbehoud en bescherming lost natuurlijk het probleem van vervuilende productieprocessen niet op. Patagonia werkt nauw samen met zijn partners om de milieuschade van hun kledingproductie te verminderen en ze houden hun leveranciers aan de strengste milieunormen. In de loop der jaren heeft Patagonia zich toegelegd op tal van initiatieven om de milieu-impact van het bedrijf te verminderen. Op vlak van productie gaat dit dan over het gebruiken van biologisch geteelde katoen tot het vergroten van het gebruik van gerecycleerde materialen. En ze blijven zoeken naar manieren om de milieu-impact te beperken zonder in te boeten aan kwaliteit.
Sociale verantwoordelijkheid
We mogen ook onze medemens niet vergeten! Net als vele andere merken produceert Patagonia zijn kleding niet zelf, maar werken ze samen met andere bedrijven over de hele wereld voor de productie. Om de impact op de werklieden en de gemeenschappen zo goed mogelijk te analiseren en te managen heeft Patagonia een ‘social-responsibility’ programma uitgewerkt. Het doel is om niet enkel schade te beperken, maar om ook echt een positief effect te hebben op de mensen die met het bedrijf in aanraking komen.